tirsdag den 3. juni 2014

Søren og Eva på hygge tur

Hej Jan
Team HTBSunds var en tur i Simrishamn i Kr. Himmelfartsferien på udkig efter sæsonens sidste laks.
Min kone, Eva og jeg ankom torsdag middag, fik hurtigt ordnet formalia omkring havnepenge og så gik det østover til Synnernabbe hvor jeg fiskede resten af dagen.
En enkelt fedtfinnebefængt 4 kgs lod sig overtale til et besøg i båden, dem svømmer forhåbentlig endnu.
Fredag kom en god bekendt, Henning på besøg, igen gik det til Nabben, hvor grejet blev sat, ret hurtigt udløste en Dipsy Diver med et dygtigt vræl, men gæsten stod af.
Efter et par forgæves runder blev kursen sat mod Mittelsten, heller ikke her var der noget til os.
Derfor trak vi ud over 70 meter vand i tiltagende vind og fik ret hurtigt et godt påslag i 100 fod og efter en kort, men intens fight måtte en fin 5 kgs laks overgive sig.
Efter vi havde sat stængerne igen blev kursen sat mod havn, men kort efter fik vi et godt hug på styrbords sideplaner, hvilket resulterede i en flot 8 kgs. Derefter gik vi i havn gennem nogen heftige regn/haglbyger.
Lørdag gik turen til Langegrund i tiltagende vind fra SV, fik en pæn 4 kgs, men med fedtfinne, ud kom den.
Da vinden stadig tiltog, 
besluttede jeg at gå kystnært i håb om en ørred eller 2, hvilket blev opfyldt.
Nord for havnen over 7 meter vand lykkedes det at overliste en 63 og en 55 cm havørred, begge taget på en grøn/gul Apex i størrelse 4,5.
Søndag morgen tog jeg samme tur, hvilket gav 5 fine ørreder og en del pæne torsk op til 2 kg.
Eva og jeg havde ud over fiskeriet et dejligt ophold i Simrishamn, hyggede os omkring grillen med andre trollingfiskere, og en speciel stor tak skal gå til JS for hans gode råd og store hjælpsomhed.
Mvh Søren
Team HTBSUNDS

Ingen kommentarer: