lørdag den 9. oktober 2010

Den "nye" tun art-fanget på dansk stang !





Dansker fanget Bonito !!   Så skete det. Danske Jesper Larsen fra Nordsjælland fanget til formiddag 3 stk Bonito (pelamid) på trolling syd for Göteborg-altså med svensk udgangs havn-kan derfor ikke godkendes som DK rekord.Men FLOT FLOT fangst af Jesper som fortæller " Jeg tog alene afsted igår aftes med båden "Ocean-Seeker" på trailer,efter jeg havde hørt om disse sydlandske fisk i svensk farvand.Tidligt ud kl 05 30 på og vandet sammen med 2 andre svenske småbåde. Og i mørket efter 5 min fiskeri hugget den første på en belastet  wobler i 3-4 knobs fart. Spændt var jeg og det lykkedes-sku :0) fed fighter . Kort efter det var blevet lyst var der tribbel hug...fisken spurtet rundt. Jeg mistet den en men heldigt fik jeg de 2 andre.Ikke let og fighte med 10-12 svenske nåde rundt om.Den største vejet 1740 g ! Total vild syret og oplevelse helt  alene i båden. Nu jeg hjemme og... Smiler stadig"   
 STORT tillykke her fra og kan kun sige " Med spejder ånd og gå på mod-KAN det betale sig og sejle over sundet efter... fisk "

Se flere foto og Jesper´s bedrifter her :
http://www.ocean-seeker.dk/18535124

Ingen kommentarer: