søndag den 21. november 2010

UNDERLIGT-laksen var væk idag ?

Den størst af de 2 laks idag i BlueMagic
En underlig fisk. ca 11-12 cm lang og ca 0,8 cm bred lille smalt hovede-Hvad er det ??
------------------------------------------
Dagens Simris rapport: & Div. - Der var ca 15 både ude idag og laksen var som...sunket i bunden. Der
blev fanget få fisk. Øverste foto er den største af de 2 jeg fanget idag på 65 -67 cm. Nederste er en lille fisk der var i maven på en laks igår men....hvilken en ? Er der nogle der ved det...? - JS

3 kommentarer:

Uffe "UFLING" Nielsen sagde ...

Mit bedste og eneste bud er at det er en ansjos... prøv at søge på billeder ansjos i google..

Mads Jyde, Team EWT sagde ...

Hej Jan

Uffe har helt ret. Det er en ansjos. Den finder man normalt ikke i danske farvande da det er for koldt. Dog blev der fanget en håndfuld ansjos på ca. samme tid som de fangede alle de der bonitoer. De er sandsynligvis kommet ind med den store inflow af atlanterhavsvand som bar bonitoerne med ind. Jeg tror Henrik Carl på fiskeatlas vil være interesseret i at høre om fangsten.

/Mads

Jan.S sagde ...

Jamen i har nok ret-det pejer mod Ansjos.Jeg troede bare det var en deform brisling-Jeg har set torsk-hestemakrel-små hornfisk i maven på laks ud over de sædvanlige tobis-sild-brisling og hundestejler -så den var ny :o)