torsdag den 21. august 2014

Tun igen igen

Kroatien rapport :
"Hej JS.
Her er en lille ny rapport fra Jezera.
Mandag var sidste dag for de raske drenge drenge fra Team Kluddermor, så der skulle gives fuld gas med en tidlig start. Ud over Anders og Kenneth havde jeg lokket mor Eva med som galionspryd.
Efter vi havde sat grej, viste det sig hurtigt at vi næsten ikke drev, så det var klart, det ville blive en sværtfisket dag.
Efter et par timers drejen rundt fik vi hug på 20 meteren, og Eva blev spændt for.
Efter en kort fight røg linen, raspet over 20 cm over tunabomberen, ærgerligt når nu forholdene var så dårlige.
Efter endnu et par timer uden aktion kom dagens hug på 60 meteren, Kenneth fik et bælte på og fightede en fin tun på ca 35 kg, hvilket også blev dagens resultat.
Tirsdag tog jeg ud alene, havet var nu blevet mere uroligt, men 3 stænger blev sat, fiskeriet skulle have en chance.
Ret hurtigt fik jeg hug på freelineren, desværre glippede krogholdet hurtigt, så fisken smuttede.
Havet var efterhånden blevet noget uroligt, så jeg besluttede at tage op for ar sejle i havn.
Som det så ofte sker, kom hugget der, et voldsomt vræl fra 40 meteren indikerede storfisk,
Hurtigt blev resterende grej samt drivankre bjerget, jeg fik harnisken på og fighten kunne begynde.
Befriet for drivankre og ved hjælp fra tunen lagde båden sig på tværs, og jeg garanterer, det er ikke sjovt at være spændt sammen med en tun i 2,5 meter høje bølger.
Efter en la-ang fight, der bl.a indeholdt en baglæns kolbøtte lykkedes det at lande 55 kg tun, og jeg kunne liste i havn.
Onsdag er blevet brugt til hygge med Eva, og til aften er bror Jens ankommet, så i morgen, torsdag giver vi den gas.
Nye rapporter om disse eskapader følger.
Over and out."
Søren - Team HTB sunds

Ingen kommentarer: