lørdag den 17. juli 2010

Hjælp biologen-Henrik Carl- til indsamling af ørred /lakse "skrog".

Evt gør som på foto MEN husk at lade bug kød være!
"Kære alle
Jeg er gået sammen med nogle studerende om én gang for alle at få tjekket om de kendetegn man normalt bruger til at kende ørreder og laks fra hinanden nu også kan bruges i den virkelige verden. Vi er nemlig stødt på en del fisk i forbindelse med fiskeatlasset, som ikke umiddelbart lader sig artsbestemme. Jeg havde egentlig troet, at der i et fedtfinnefikseret land som Danmark var styr på den slags, men det har vist sig at være et stort problem.
Jeg ville gerne fange alle fiskene selv, men det tillader tiden (og konen) vist ikke. Det er her DU kommer ind i billedet. Jeg har nemlig brug for indsamling af en hel del fisk. Jeg vil gerne have mindst 50 eksemplarer af hver art i forskellige størrelser. Jeg vil helst have hele fisken (fileterne må gerne være skåret af), men rygfinnen, haleroden og hovedet (med brystfinner) skal helst være intakt. Fiskene skal fryses enkeltvis i poser med oplysning om dato og fangssted.

Hvis du har lyst til at deltage i indsamlingen (når du alligevel er ude at fiske), må du gerne kontakte mig, så jeg har nogenlunde styr på, hvor meget, der bliver samlet ind. Jeg skal nok sørge for at afhente ”fangsten” hos dig efter sommerferien, når vi går i gang med projektet. Det er ok at inddrage andre lystfiskere i indsamlingen.
Vh.
Henrik Carl
Biolog, projektleder
Statens Naturhistoriske Museum
Zoologisk Museum
Tlf. 35 32 11 24/28 75 11 24
http://www.fiskeatlas.dk/

Evt kan Aflevers hos :
K-T-C
Man-Tor 9 30-17 30
Fre         9 30 -18 00
Lør         9 30 - 1400

Tlf 56 630100





Jan Svenstrup - jan@wildwater.dk

Ingen kommentarer: